berga !

Den här veckan har jag jobbat på berga, ridit och kört en hel del hästar ! Det var bara jag och Emma som jobbade i stallet, Carro hade jouren och Lave kom och hjälpte till :) Även backman och adde har varit till stor hjälp och gott sällskap den här veckan !

Måndag: Jag red mona och Emma red Fresa. Sen körde jag Takida och Anna, Emma körde Ödla och Yoggi.
Tisdag: Jag red Mumin, Zebb och Sören <3, Emma körde Farfar, Fantom och Santana (:
Onsdag: Jag red Stevy och Calle, dessutom så körde jag lilla farfar med backman. Emma körde Santana, Zebb och Jalle, hon hade sällskap utav adde hela tiden. Lave och carro red även dom två hästar var.
Torsdag: Jag red Anna och Takida, sen körde jag mona när backman red på rendolf, emma körde ödla, Yoggi och fresa. Lave red Mike och Dexter medans Carro red Stevy och D.D.
Fredag: Ídag red jag Mumin och sen körde jag både Santana och Sören med sällskap utav backman. Emma red Jalle och körde Calle + Fantom med sällskap utav adde. Även denna dag red Lave och Carro två hästar var.

Det har varit en trevlig vecka med mycket leenden, skratt och känslan av frihet. Ett toppen sommarjobb att få göra det man gillar bäst, umgås med hästarna och fina människor. Det har varit lite roligt att även våran rektor kommit och umgåtts och ridit några häsat. :) dagen och veckan avslutades med jordgubbs fika i solen och det var det perfekta slutet ! men kommer sakna berga..

Imorgon drar vi till norrlan, det ska bli skönt men kommer sakna en hel del saker. borde packa! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0